.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده مجلس:برنج های وارداتی سمی است

رييس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: در كميسيون كشاورزي محقق و مسجل شد كه در برخي برنج‌هاي وارداتي آلودگي‌هايي از نظر فلزات سنگين از جمله آرسنيك و سرب وجود داشته است.

به گزارش ايسنا، عباس رجايي افزود:‌ براي رسيدگي به اين امر كارگروهي متشكل از نمايندگان وزارت بازرگاني، بهداشت و استاندارد تشكيل خواهد شد.

وي اظهار كرد: در جلسه كميسيون کشاورزي مقرر شد كه موسسه استاندارد تا يك ماه آينده با همكاري اجرايي مرتبط استانداردهاي اجباري ديگري را نيز به حجم استانداردهاي موجود براي واردات اضافه کند.

وي با اشاره به محدوديت‌هاي قانوني در رابطه با واردات خاطرنشان كرد: در زمينه واردات برنج‌هاي آلوده قوانيني وجود دارد كه باعث محدوديت‌هايي براي موسسه استاندارد شده است.

رجايي با بيان اينکه برنج‌هاي وارداتي آلودگي ميكروبي و توكيني ندارند، افزود: البته بايد گفت كه آزمايش‌هاي صورت گرفته در سطح خرده فروشي بوده است و در سطح مبدا ورود به كشور اين كار انجام نشده است.

رييس كميسيون كشاورزي افزود: در صورتي كه در آزمايشگاه مرجع وجود اين فلزات تاييد شود وزارت بهداشت و درمان نسبت به جمع‌آوري نمونه‌ها در كشور و جلوگيري از ترخيص واردات اقدام خواهد كرد.

نماينده اراك،‌ کميجان و خنداب در مجلس در ادامه افزود: با شكايت وزارت بهداشت و درمان نسبت به برنج‌هايي كه هنوز از گمرك ترخيص نشده است و شامل سم آرسنيك است از ورود اين محصولات به كشور جلوگيري به عمل خواهد آورد.

رجايي تصريح كرد: در صورت تاييد كارگروه در مورد وجود سم‌ها و رسوبات در برنج‌هاي وارداتي وزارت بهداشت و درمان نسبت به جمع‌آوري آنها اقدام خواهد كرد و اين مساله جزو وظايف ذاتي وزارت بهداشت است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.